Pakettikauppa lopettaa toimintansa 31.5.2024. Lue lisää

Case Posti: Yhteistyö Pakettikaupan kanssa hyödyttää kaikkia osapuolia

/ Lukuaika: 2 min
Takaisin ajankohtaisiin

Postin ja Pakettikaupan kumppanuus takaa verkkokaupoille vaivattoman ja nopean tavan integroitua pakettipalveluihin. Laadukas asiakaspalvelu ja kaikille reilu meininki ovat yhteistyökumppaneille tärkeitä.

Posti on suurin Pakettikaupan kuljetusyhtiökumppani, jonka kanssa yhteistyötä on ollut jo Pakettikaupan ensiaskeleista eli vuodesta 2015 alkaen. Yhteistyö on toimivaa ja erityisesti aloittaville verkkokaupoille Pakettikauppa on Postin mukaan todella hyvä ratkaisu. Pakettikaupan kautta palveluiden ostaminen on yrityksille vaivatonta ja kustannustehokasta.

– Pakettikauppa tarjoaa verkkokaupoille huolettoman tavan lähettää paketteja ja integroitua pakettipalveluihin. Olemme vuosien aikana seuranneet mielenkiinnolla Pakettikaupan suosion kasvua ja se on vakuuttanut meidät, Postin paketti- ja verkkokauppapalveluista pk-yritykselle vastaaja johtaja Ville Vasaramäki kertoo.

Palvelu käyttöön nopeasti ja vaivattomasti

Kumppanuuden avulla Postin palvelut ovat nopeasti kaikenkokoisten verkkokauppojen käytössä – parhaimmillaan jopa tunneissa palvelun käyttöönotosta. Vasaramäen mukaan Pakettikaupassa parasta onkin se, että tekninen toteutus on vaivatonta: palvelun saa kätevästi integroitua verkkokauppaan, jolloin se mahdollistaa pakettipalveluiden saatavuuden nopeasti myös teknisesti vähemmän valveutuneille yrittäjille.

– Ohjaamme usein aloittavat verkkokaupat ottamaan yhteyttä Pakettikauppaan, sillä se on matalan kynnyksen palvelu, jolla pääsee helposti ja nopeasti alkuun. Myös sopimusteknisesti Pakettikauppa on riskitön vaihtoehto, sillä verkkokaupat maksavat vain käytöstä, eikä palvelussa ole kuukausimaksuja. Pakettikauppa on kilpailuttanut sopimukset kuljetusyhtiöiden kanssa, joten palvelussa on valmiiksi hyvä hintataso ja verkkokaupan ei tarvitse ryhtyä itse neuvottelemaan sopimuksia, Vasaramäki toteaa.

Hyvä palvelu yhdistää

Laadukas asiakaspalvelu on Postilla tärkeässä roolissa ja kumppanina Pakettikauppa vastaakin hyvin Postin vaatimustasoa. Postin ja Pakettikaupan kumppanuudessa Vasaramäki arvostaakin erityisesti toimivaa asiakasrajapintaa.

– Toimiva asiakaspalvelu on meille tärkeää ja haluamme, että verkkokauppayrittäjien asiakastyytyväisyys on korkealla tasolla. Pakettikaupasta verkkokaupan pitäjä saa asiantuntevaa palvelua nopeasti. Postin, myyjän ja ostajan kannalta toimiva Pakettikaupan palvelu on kokonaisuudessaan tietenkin win-win-win-tilanne.