Pakettikauppa lopettaa toimintansa 31.5.2024. Lue lisää

Vahingonkorvaukset

Pakettikaupan sopimuksella lähetettyjen lähetysten vahingonkorvaukset haetaan Pakettikaupalta.

Luo vahingonkorvaushakemus Pakettikaupan hallintapaneelista

Vahingonkorvaushakemuksen voi täyttää avaamalla lähetyksen tiedot hallintapaneelista ja klikkaamalla alareunasta ”Luo” -> ”Uusi vahingonkorvaushakemus”. Pakettikauppa lähettää korvaushakemuksen eteenpäin käytetylle logistiikkayhtiölle, ja kun asia on käsitelty, merkkaa hakemuksen hyväksytyksi tai hylätyksi. Mahdolliset vahingonkorvaukset maksetaan verottomina asiakastilillenne. Huom! Asendia ei ota vastaan vahingonkorvaushakemuksia.

Kadonnut paketti. Tiedustele kadonneesta Pakettikaupan asiakaspalvelusta. Vahingonkorvausta voidaan hakea, mikäli kuljetusyritys toteaa paketin kadonneeksi.

Mikäli lähettämänne tuote on vahingoittunut, on vastaanottajan vastuulla ilmoittaa vahingoittumisesta käytetylle logistiikkayhtiölle joko luovutuksen yhteydessä tai kirjallisesti seitsemän vuorokauden kuluessa luovutuksesta. Mikäli vastaanottaja on yksityishenkilö, katsotaan kohtuulliseksi ilmoitusajaksi 14 vuorokautta. Tämän jälkeen voit kauppiaana lähettää reklamaation vuoden ajan. Mikäli vahingoittumisesta ei olla ilmoitettu, logistiikkayhtiöt katsovat että paketti on toimitettu perille ehjänä.

Muistilista:

  • Kadonnut paketti: Tiedustele Pakettikaupalta.
  • Vahingoittunut paketti:
  1. Vastaanottajan merkintä/muistutus vahingoittumisesta kuljetusyhtiölle kohtuullisessa ajassa (7 tai 14 vuorokautta). Ohjeistathan asiakastasi toimimaan näin.
  2. Vastaanottajan tulee lisäksi hakea korvausta verkkokaupalta.
  3. Kauppiaan tehtävä korvaushakemus Pakettikaupalle (1 vuosi)

Kauppiaana näet kaikki reklamaatiot ja niiden ajantasaiset tiedot Pakettikaupan Hallintapaneelista (Työkalut -> Vahingonkorvaushakemukset). Näet siltä lähetyksen tiedot, johon vahingonkorvausilmoitus liittyy, korvaushakemuksen tilan, liitteet ja korvauspäätökset.