Pakettikauppa lopettaa toimintansa 31.5.2024. Lue lisää

Kysymyksiä ja vastauksia Pakettikaupan loppumisesta

Pakettikauppa lopettaa toimintansa 31.5.2024. Voit käyttää palvelujamme tuttuun tapaan toukokuun loppuun asti. Jatkoon suosittelemme Postin Starttipakettia, jolla saat ilmaiset integraatiot sekä edulliset ja yksinkertaiset lähetyshinnat. Kokosimme yhteen kysymyksiä ja vastauksia, jotka auttavat siirtymävaiheessa.

Miten saan osoitekirjani sisällön talteen?

Työstämme tällä hetkellä hallintapaneeliin toiminnallisuutta, jolla voit ladata osoitekirjasi sisällön CSV-tiedostona.

Miten toimin, jos lähetän paketteja ulkomaille?

Starttipaketti tarjoaa tällä hetkellä kiinteät lähetyshinnat vain kotimaassa. Kehitämme palvelua kuitenkin jatkuvasti. 

Jos lähetät usein ulkomaille, tee sopimus verkossa tai jätä yhteydenottopyyntö myynnille, ja etsimme tarpeeseesi parhaat ratkaisut.

 Miten saan käyttööni Postin integraatiot ja lisäosat, jos… 

…toteutan itse integraationi? 

Voit ottaa OmaPosti Pro -rajapinnan käyttöön verkkokaupassasi. Rajapinta on Smartship-yhteensopiva, joten voit hyödyntää olemassa olevaa Smartship integraatiotasi OmaPosti Pro-rajapinnan toteutuksessa. Löydät rajapintadokumentaation Postin nettisivuilta.

Noutopistehaun saat ottamalla käyttöön Location Service v3:n, jonka dokumentaation löydät täältä.

…käytän Woocommerce- tai Shopify-palvelua? 

Siirry käyttämään Postin lisäosaa Pakettikaupan lisäosan sijaan. Löydät Postin nettisivuilta lisätietoa ja ohjeet lisäosan käyttöönottoon:

…käytän Mycashflow-verkkokauppa-alustaa?

Katso ohjeet Postin lisäosan käyttöönottoon Mycashflow’n nettisivuilta

…käytän jotain muuta verkkokauppa-alustaa (esim. Vilkas, Finqu, Evolution Solutions…)?

Ota yhteyttä verkkokauppa-alustasi asiakaspalveluun OmaPosti Pro -tuen saamiseksi

Pakettikaupan tililläni on saldoa 31.5. jälkeen. Miten rahat palautuvat minulle?

Tilitämme lompakossa olevat varat sen jälkeen, kun kaikki avoimet lähetyksesi on toimitettu.

Mitä Pakettikaupassa oleville tiedoille ja raporteille tapahtuu 31.5.?

Pakettikaupan kautta et voi enää lähettää 31.5. alkaen. Henkilökohtaiset raporttisi ja lähetystietosi ovat saatavilla vielä sen jälkeenkin. Ilmoitamme tarkemmasta aikataulusta vielä myöhemmin.