Pakettikauppa lopettaa toimintansa 31.5.2024. Lue lisää

Ohjeet

Kaikki Pakettikaupan käytöstä

Selaa

Miten paketti lähetetään?

Luo ensin lähetys verkkokaupassasi. Pakettikortit saat tulostettua heti lähetyksen luotuasi hallintapaneelin kautta valitsemallesi toimittajalle tai suoraan verkkokauppasi integraatiosta. Pakettikortti tulostetaan,...

Lue lisää...

Pakettikorttien tulostaminen

Saat tulostettua osoitekortit paketeillesi Pakettikaupan hallintapaneelista tai verkkokauppasi tilauksista, jos sinulla on Pakettikaupan verkkokauppaintegraatio. Hallintapaneelista saat tulostettua osoitekortit heti lähetyksen...

Lue lisää...

Lähetyksen hinta

Pakettikaupan lähetyksen hinta pitää sisällään kaikki välittömät kulut mitä paketin lähettämiseen saattaa kuulua. Kun käytössä on oma logistiikan sopimus tai...

Lue lisää...

Hinnoittelu

Pakettikaupan lähetysten veloitus tapahtuu joko paketin tilavuuspainon tai todellisen painon perusteella -aina isomman painon mukaan. Sinun ei tarvitse etukäteen tietää paketin tilavuutta...

Lue lisää...

Lähetyksen peruminen

Voit perua lähetyksesi 24 tunnin kuluttua sen luomisesta kirjautumalla Pakettikaupan hallintapaneeliin. Avaa haluamasi lähetys listasta ja paina “Peru lähetys”. Pelkästään...

Lue lisää...

Paketin palautus

Palautukset toimivat lähetystavasta riippuen hieman eri tavoilla. Voit luoda palautuslähetyksen Pakettikaupan kautta ja lähettää palautuspakettikortin asiakkaallesi. Palautustunnuksen voi luoda joko...

Lue lisää...

Postiennakko

Osta ja myy turvallisesti! Lähetä postiennakolla ja vastaanottaja saa paketin maksettuaan lähettäjän valitseman summan. Myyjän plussat Turvaa etenkin arvokkaampien kauppojen...

Lue lisää...

Kuinka palvelun maksaminen tapahtuu?

Palvelumme toimii “pay-as-you-go” -periaatteella eli maksutapa täytyy olla asetettuna. Maksutapa asetetaan Pakettikaupan hallinta -käyttöliittymästä. Haluamme tarjota sinulle kauppiaana useita eri...

Lue lisää...

Raportointi

Saat kuukausittain raportin Pakettikaupan tilitapahtumistasi. Raportti muodostuu kuun vaihteessa ja sinun on mahdollisuus saada se sähköpostiisi automaattisesti. Pakettikaupan hallintapaneelin asetuksista...

Lue lisää...

Mikä on monipakettilähetys?

Monipakettilähetys sopii, kun sinulla on useampi pakettilähetys samalle vastaanottajalle. Kun lähetyksen kokonaispaino ylittää paketin sallitut rajat, kannattaa tämä jakaa useampaan...

Lue lisää...

GLS:n lähetykset

Pakettikaupan kautta voit toimittaa paketit EU-alueelle GLS:n EuroBusinessParcelilla. Kansainvälinen GLS-paketti toimitetaan pääsääntöisesti naapurimaihin kuten Ruotsiin tai Baltiaan 1 –3 arkipäivän...

Lue lisää...

Asendian lähetykset

Luo haluamasi lähetykset kohdemaihin Asendian lähetyksinä tai pieninä lähetyksinä. Valitse lähetykset Pakettikaupan hallintapaneelin Lähetykset-listasta, ja klikkaa “Luo runkokuljetus”-näppäintä lähettääksesi paketit...

Lue lisää...

Paketin palautus ulkomailta

Posti Postipaketti Baltiaan -maissa palauttaja tilaa palautukselle noudon terminaalista: Viro: info@smartpost.ee Liettua: customerservice.lt@itella.com Latvia: customerservice.lv@itella.com Palauttavalla asiakkaalla tulee olla Postipaketti...

Lue lisää...

Lähettäminen EU:n ulkopuolelle

Pakettikaupan kautta voit lähettää paketteja EU:n ulkopuolelle. EU-alueen ulkopuolelle lähetettäessä lähetykseen tulee liittää CN23-lomake täytettynä kohdemaan haluamalla kielellä (yleensä ranska...

Lue lisää...

Pakettikaupan logo

pakettikauppa-logo.jpg pakettikauppa-logo.png pakettikauppa-logo.pdf pakettikauppa-logo.ai pakettikauppa-logo.eps pakettikauppa-logo.svg

Lue lisää...

Shopify-laajennus

Tällä ilmaisella laajennuksella saat integroitua usean kuljetusyrityksen toimitustavat osaksi Shopifyn käyttöliittymää yhdellä sovelluksella. Lisäosalla voit lisätä toimitustapamme helposti verkkokauppasi kassasivulle...

Lue lisää...

Magento-lisäosa

Magenton lisäosalla saat pakettikorttien tulostuksen suoraan tilausten hallintaan kiinni sekä tilausvaiheeseen saat kytkettyä myös noutopistehaun. Lisäosa on toteutettu avoimen lähdekoodin...

Lue lisää...

WooCommerce-lisäosa

Pakettikaupan ilmaisella WooCommercen lisäosalla saat usean kuljetusyrityksen toimitustavat osaksi WooCommercen käyttöliittymää yhdellä integraatiolla. Lisäosalla voit lisätä toimitustapamme helposti verkkokauppasi kassasivulle,...

Lue lisää...

Litecart-laajennus

Pakettikaupan LiteCartin laajennuksella voit kytkeä noutopistehaun toimitustapavalintaan sekä tulostaa Pakettikortit suoraan verkkokaupan hallinnasta. Näin helpotat ja nopeutat sinun arkeasi kauppiaana!...

Lue lisää...

Vahingonkorvaukset

Pakettikaupan sopimuksella lähetettyjen lähetysten vahingonkorvaukset haetaan Pakettikaupalta. Luo vahingonkorvaushakemus Pakettikaupan hallintapaneelista Vahingonkorvaushakemuksen voi täyttää avaamalla lähetyksen tiedot hallintapaneelista ja klikkaamalla...

Lue lisää...

Ohjeita kirjanpitoon

Pakettikaupan kirjanpitokelpoisena tositteena toimii maksutavasta riippumatta kuukausiraportti. Raportissa näkyy toteutuneet veloitukset sekä asiakastilin ennakkovaraukset eriteltyinä. Ennakkovaraukset ovat asiakastilin katevarauksia, jotka pidätetään...

Lue lisää...

Lähetyksen hinta-arvio

Voit nähdä arvioidun kustannuksen lähetyksellesi Pakettikaupan kautta. Arvioitu kustannus näyttää hinta-arvion ilman arvonlisäveroa perustuen annettuihin lähetyksen tietoihin kuten osoitetiedot, painon ja...

Lue lisää...

Vaaralliset ja kielletyt aineet

Pakettikaupan sopimuksella on mahdollista lähettää ainoastaan LQ-lähetyksiä (Pieni määrä vaarallista ainetta) LQ-lähetyksiä toimittaa Posti ja Matkahuolto. Tutustu logistiikkayhtiöiden säädöksiin: Posti...

Lue lisää...

Pakettikaupan hyödyt?

Yksi sopimus, kaikki kuljetusyritykset Perinteisesti verkkokaupan perustaminen tai pakettien lähettäminen on vaatinut monta sopimusta useiden eri logistiikkayhtiöiden kanssa. Myös aito...

Lue lisää...

Lähetykset Iso-Britanniaan

Iso-Britanniaan lähteville lähetyksille on syötettävä tullitiedot 14.12.2020 alkaen. Vuoden 2021 alusta Iso-Britannia ei kuulu enää EU:n kaupankäynnin tulli- ja verosopimukseen....

Lue lisää...