Pakettikauppa lopettaa toimintansa 31.5.2024. Lue lisää

Pakettikauppa pähkinänkuoressa – Mitä sopimus Pakettikaupan kanssa tarkoittaa?

/ Lukuaika: 3 min
Takaisin ajankohtaisiin

Pakettikaupan maksuttoman sopimuksen avulla yritys saa käyttöönsä useamman kuljetusyrityksen palvelut yhdestä paikasta – yhdellä laskulla. Suuren pakettivolyymimme ansiosta säästät toimituskustannuksissa sekä kotimaassa, että ulkomaille lähettäessä. Asiakasneuvoja Heli Suorsa vastaa tässä yleisimpiin kysymyksiin Pakettikaupan sopimuksesta.

Kuka voi tehdä sopimuksen?

– Pakettikaupan sopimus on tarkoitettu yrityksille, niiden koosta riippumatta. Erityisesti verkkokaupat käyttävät ratkaisuamme, mutta se sopii yhtä lailla vaikkapa asiakirjojen toimitukseen, pakettien lähettämiseen toimipisteestä toiseen tai minkä hyvänsä muun paketin toimitukseen. Käyttöönotto on nopeaa, emmekä veloita avaus- tai kuukausimaksua.

Mitä hyötyä sopimuksesta on?

– Pakettikauppa tarjoaa eri kuljetusyhtiöiden toimitustavat yhdellä sopimuksella ja laskulla. Kaikki paketit lähetät keskitetysti saman järjestelmän kautta. Saat myös käyttöösi lisäpalveluita, joita logistiikkayhtiöt eivät tarjoa. Kuukausiraporttimme toimii kirjanpitotositteena. Halutessasi voit hyödyntää Pakettikauppaa täydentämään erillisiä logistiikkasopimuksiasi. Silloin emme veloita lähetyksistä mitään, vaan logistiikkayhtiö laskuttaa.

Lue lisää: Näin yhdistät Pakettikaupan ja logistiikkasopimukset, jotka on tehty suoraan kuljetusyhtiön kanssa

Miten sopimuksen hinnoittelu toimii?

– Sopimus ja hinnasto on kaikille asiakkaillemme sama. Jos lähetät enemmän paketteja, hyödyt Pakettikaupan volyymin mukaan tehdystä hinnoittelusta, ja saat edullisemmat hinnat kuin ilman Pakettikaupan sopimusta. Kaikki lähetykset laskutetaan kootusti yhdellä laskulla. Joillain kuljetusyhtiöillä on esimerkiksi pienlaskutuslisä, jota meillä ei ole ollenkaan.

Lue lisää: Kotimaan pakettilähetysten hinnasto

Miten palvelua käytetään?

– Pakettikaupan asiakkailla on käytössään helppo hallintapaneeli, jossa voit tehdä uusia lähetyksiä, seurata niiden tilaa tai tulostaa pakettikortteja. Tämä säästää aikaa ja vaivaa, sillä saat kaikki toimitustavat yhdellä palvelulla. Meillä on integraatioita eli laajennuksia verkkokaupalle.  Loppuasiakas näkee kassalla ne toimitustavat, jotka olet sinne Pakettikaupan palvelusta valinnut.

Lue lisää: Pakettikaupan hyödyt

Kuka kuljettaa paketit?

– Pakettikaupan kautta saat käyttöösi Postin, Schenkerin, Asendian ja GLS:n palvelut kerralla. Neuvottelemme parhaillaan myös muiden toimijoiden kanssa. Jos sinulla on suora sopimus jonkun toisen logistiikkayhtiön, kuten Matkahuollon kanssa, voit käyttää Pakettikaupan hallintapaneelia toimituksiin ja antaa asiakkaallesi valinnanvaraa kuljetusyritysten valinnassa. Lisää vain sopimusnumero Pakettikaupan hallintapaneeliin.

Lue lisää: Miten saan oman sopimuksen käyttöön?

Mitä palveluja sopimus kattaa?

– Jos käytät Pakettikaupan omaa sopimusta, esimerkiksi paketin jäljitys ja reklamaatiot hoituvat meidän kauttamme. Pakettikauppa lähettää virallisen saapumisilmoituksen lisäksi erilliset seurantaviestit asiakkaille. Kaikki data, kuten koko, paino ja seuranta löytyvät hallintapaneelista. Siellä on myös hakutoiminto ja esimerkiksi aikarajaus, jos etsit tiettyä lähetystä. Mikäli sinulla on suora sopimus jonkun kuljetusyhtiön kanssa, meillä ei ole kaikkia vastaavia tietoja käytössämme.

Lue lisää: Miten Pakettikauppa eroaa käytettäessä omaa logistiikan sopimusta

Miten Pakettikaupan sopimus tehdään?

– Sopimusta varten et tarvitse kuin yrityksesi/verkkokauppasi y-tunnuksen ja sähköpostiosoitteen. Sopimus on kokonaan digitaalinen. Järjestelmä katsoo automaattisesti Kaupparekisteristä yrityksesi tiedot, sitten saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen rekisteröinnin, jonka kautta pääset hallintapaneeliimme allekirjoittamaan sopimuksen sähköisesti. Sopimus on maksuton – kokeile heti!

Rekisteröidy täällä