Pakettikauppa lopettaa toimintansa 31.5.2024. Lue lisää

Paketin palautus


Palautukset toimivat lähetystavasta riippuen hieman eri tavoilla. Voit luoda palautuslähetyksen Pakettikaupan kautta ja lähettää palautuspakettikortin asiakkaallesi. Palautustunnuksen voi luoda joko erikseen jokaista lähetystä kohden tai käyttämällä kiinteää palautustunnusta kaikkiin lähetyksiin. Palautuksista ei veloiteta lisäkuluja, ainoastaan palautuslähetysten hinnat.

Palautuslähetyksen voi luoda avaamalla alkuperäisen lähetyksen tiedot Pakettikaupan hallintapaneelista ja valitsemalla alareunasta valikon “Luo..”-> ”uusi palautuslähetys”.

Posti 

Postin kautta palautukset toimivat joko Helposti-koodilla tai kiinteällä palautustunnuksella. Veloitus tapahtuu vasta, kun paketti on toimitettu Postiin. Kiinteän palautustunnuksen Pakettikaupan sopimuksen kautta voi tilata ottamalla yhteyttä Pakettikaupan asiakaspalveluun. Palautuspakettikortin tekeminen vaatii oman palautustunnuksen.

Postin kiinteä palautustunnus

Kauppias voi tilata kiinteän Postin palautustunnuksen Pakettikaupan asiakaspalvelusta ja antaa tunnuksen eteenpäin asiakkailleen. Vastaanottaja kertoo Postin kassalla kyseisen tunnuksen, ja paketti palautetaan lähettäjälle. Huom! Mikäli palautusosoitetta tulee muokata, ole yhteydessä Pakettikaupan asiakaspalveluun – osoitteen muokkaaminen hallintapaneelissa ei vaikuta palautustunnuksen osoitteeseen.

Postin palautus Helposti-koodilla

Luo palautuslähetys ja lähetä siihen muodostuva Helposti-koodi asiakkaallesi. Helposti-koodilla palautettaessa asiakas voi kirjoittaa tunnuksen pakettiin, kunhan alkuperäinen pakettikortti on poistettu.

Matkahuolto 

Asiakkaalle luodaan palautuspakettikortti. Asiakas tulostaa pakettikortin, kiinnittää sen pakettiin ja toimittaa lähimpään lähetyspisteeseen. Matkahuollon lähetyksissä on käytössä myös aktivointikoodi (vrt. Postin Helposti-koodi), jonka avulla palautuksia voi tehdä.

Matkahuollon palautus aktivointikoodilla

Luo palautuslähetys ja lähetä siihen muodostuva aktivointi-koodi asiakkaallesi. Asiakas kirjoittaa aktivointi-koodin pakettiin ja toimittaa paketin lähimpään Matkahuollon pisteeseen.

DB Schenker 

Asiakkaalle luodaan palautuspakettikortti. Asiakas tulostaa pakettikortin, kiinnittää sen pakettiin ja toimittaa lähimpään lähetyspisteeseen.