Matkahuolto on siellä missä kauppiaat

/ Lukuaika: 2 min
Takaisin ajankohtaisiin
Kuvituskuva: Matkahuolto

Verkkokaupan logistiikalla on suuri rooli hyvän asiakaskokemuksen luomisessa. Kyse ei kuitenkaan ole pelkästään toimituksen nopeudesta – asiakkaalle on tärkeää myös se, että hän voi valita juuri itselleen sopivan noutopisteen ja jakelutavan.

– Aloittelevan verkkokauppiaan on hyvä muistaa, että pakettien vastaanottajat ovat hyvin erilaisia. Se mikä toimii yhdelle, ei toimi toiselle. On tärkeää, että valittavana on eri toimittajia ja eri toimitustapoja aina palvelupisteistä automaatteihin ja kotiinkuljetukseen, sanoo Matkahuollon pakettiliiketoiminnasta vastaava johtaja Kati Nevalainen.

Pakettikaupan kautta verkkokauppias voi tarjota asiakkailleen helposti myös Matkahuollon toimitustapojen kirjon.

Käytännön helpotus verkkokaupan alkutaipaleella

Kun Pakettikauppa aloitteli toimintaansa, Matkahuolto halusi avoimin mielin kokeilla, mihin yhteistyö uudenlaisen palveluntarjoajan kanssa johtaa. Varsin pian huomattiin, että Pakettikauppa on hyvä tapa tuoda Matkahuollon palvelut verkkokauppiaiden saataville.

– Meille on tärkeää kehittää toimialaa vastaamaan nykyaikaisen kuluttajan ja verkkokauppiaan odotuksia. Olemme niissä kanavissa, joissa asiakkaamme haluavat palveluitamme käyttää, Nevalainen toteaa.

Suurin apu Pakettikaupan ja Matkahuollon kumppanuudesta on verkkokauppiaille, joilla ei ole aikaa tai osaamista tehdä integraatioita oman verkkokauppansa ja Matkahuollon järjestelmien välille.

– Yhteistyömme helpottaa teknistä käyttöönottoa. Palvelumme ovat Pakettikaupan kautta helposti saatavilla myös pienen aloittelevan verkkokauppiaan näkökulmasta, Nevalainen toteaa.

Hyvää yhteistyötä ja ketterää kehitystä

Matkahuollon kannalta yhteistyössä tärkeintä on se, että Pakettikauppa kehittyy samaa tahtia Matkahuollon palveluiden kanssa.

­– Meille tärkeintä on se, että Pakettikaupan asiakkaat pystyvät käyttämään palveluitamme ja tarjoamaan niitä omille asiakkailleen. Kun me olemme kehittäneet palveluitamme, ne ovat olleet hyvinkin pian saatavilla myös Pakettikaupan asiakkailla.

Nevalaisen mukaan Pakettikaupan ja Matkahuollon yhteistyön vahvuus on juuri suoraviivaisuus. Muun muassa palvelun käyttöönotto sujui jouhevasti, kun kaksi ketterää toimijaa teki teknisten palveluiden yhteensovittamista yhdessä.

– Pakettikaupan kanssa hommat sujuvat hyvin, Nevalainen kiteyttää.